Ніколи не запізно порозумнішати

Для підприємців впроваджуються онлайн-сервіси у сфері держреєстрації

Для підприємців впроваджуються онлайн-сервіси у сфері держреєстрації 21.03.2015

Для підприємців впроваджуються онлайн-сервіси у сфері держреєстрації


Мін'юст вводить нові стандарти надання реєстраційних послуг. З квітня отримати всі необхідні дані у вигляді витягів, довідок або виписок можна буде в електронній формі, оплативши цю послугу своїй платіжною карткою. Усі сформовані електронною системою документи мають такий же офіційний статус, як і їх паперові аналоги з підписом та печаткою реєстратора. Кожному електронному документу буде присвоєно унікальний номер, за яким в електронній системі можна буде знайти оригінал документа (термін дії буде визначено Мін'юстом, пропонуються варіанти від 3 до 6 місяців).

з 1 квітня в Україні запрацюють нові електронні сервіси, які візьмуть на себе частину роботи співробітників Держреєстру по реєстрації нерухомого майна та бізнесу. Необхідність змін в системі обумовлена ​​тим, що держреєстратори буквально завалені паперовою роботою, що займає половину робочого часу співробітників реєстраційних служб, оскільки всі ці документи готуються вручну і видаються в паперовому вигляді. Так, минулого року органами юстиції в Україні було видано понад 1,3 млн. Різного роду довідок, витягів та виписок. Заявники могли б отримати їх поштою або в електронному вигляді через реєстраційний портал, але через складність процедури цей спосіб непопулярний у громадян.

Так, щоб отримати потрібну довідку або виписку поштою, заявник повинен нотаріально засвідчити свій запит. Від користувача реєстраційного порталу потрібні обов'язкова реєстрація, отримання електронного цифрового підпису, сканування квитанцій про оплату.

Щоб спростити процедуру отримання необхідних документів з реєстраційних служб, розвантажити їх співробітників і ліквідувати черги, Міністерство юстиції розробило інтернет-послуги, які повністю ліквідують ці недоліки.

Послуга «Онлайн-виписка» дає можливість громадянам через інтернет отримати електронну виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. При цьому для отримання виписки не потрібна реєстрація або використання електронного цифрового підпису. Витяг з документа формується автоматично в режимі «онлайн» без участі реєстратора. Незважаючи на те, що «Онлайн-виписка» надається без підпису реєстратора, вона має юридичну силу. Оплата за послугу здійснюється за допомогою платіжної картки, яка одночасно виступає ідентифікатором особистості. Документи, отримані через інтернет, аналогічні «паперовим», надаються держреєстраторами. Кожна «Онлайн-виписка» має унікальні реквізити, за допомогою яких її можна перевірити і завантажити повторно.

Ще одна інтернет-послуга - «Онлайн-довідка» - електронна довідка з Єдиного державного реєстру. На відміну від «Онлайн-виписки», довідка містить інформацію тільки про наявність або відсутність в ЄДР підприємства.

А. Васюков також повідомив, що найближчим часом такий же механізм онлайн-сервісів буде введений у сфері державної реєстрації майнових прав. Так, вже в квітні громадяни отримають можливість зареєструвати права на нерухомість в скорочені терміни за додаткову оплату. Надбавка за терміновість буде спрямована на виплату винагороди державним реєстраторам. Також з квітня заплановано впровадження послуги отримання в електронному вигляді виписки за результатами реєстрації або рішень про відмову або припинення розгляду заяви.

У Міністерстві юстиції вважають, що переведення роботи держреєстраторів в електронний формат дозволить зменшити черги і знизити корупційні ризики, а також як мінімум удвічі скоротити кількість чиновників-реєстраторів за рахунок передачі їх функцій місцевим органам самоврядування і нотаріусам.

Реформа у сфері держреєстрації вимагає певного часу для її реалізації, тому вводиться поетапно, у вигляді пілотних проектів.

Один з них, «Екстериторіальність», діє в Київській і Вінницькій областях. Він надає можливість громадянам подавати документи на реєстрацію в будь-якому офісі реєстрації в межах цих регіонів. З 20 березня цей проект буде поширений на міста Київ, Івано-Франківськ та Калуш.

Другий проект, «Модельний офіс», що функціонує в Харкові, Києві та Черкасах, передбачає поділ функцій чиновників на прийом документів та на прийняття рішень про їх реєстрацію.

З 1 липня 2015 право приймати документи на держреєстрацію зможуть посадові особи органів місцевого самоврядування, працівники центрів надання адміністративних послуг та нотаріуси. Зокрема, нотаріуси отримали доступ до Державного земельного кадастру, що дозволить їм при вчиненні нотаріальних дій щодо земельних ділянок здійснювати в ДЗК пошук відомостей про їх реєстрацію.

Повернення до списку